14.04.2009

-YAVUZ SELİM'İN ALEVİ KIYIMI

Seyhülislam Ibni Kemal'in Yavuz Selim'in Alevi Kıyımına izin veren fetvasi:

Bu yerde adi zikir dolasan bütün zamanlarında tanındığından dolayı varlığının açıklanmasına gerek duyulmayan, rahman ve Rahim Allah in adıyla; Sah İsmail’in ve din gününe(kıyamet) kadar lanetlenmis gruplarının ve tebalarının yenik zelil askerlerinin küfrü hususunda hamd kerim, kuvvetli büyük yüce olan Allah içindir.Övgü doğru yola rehberlik eden Hz. Muhammed’i ve Doğru dinde ona uyanlar(övgüler olsun)Şianın kendi imanlarından başka doğru yola götüren imam, imamlığını ilk dört halifenin halifeliğini inkar ettikleri, Ebubekire , Ömere, Osman’a(Allah hepsinden razı olsun) açıkça küfür ettikleri , Sünni memleketlerinden bir çok yere hakim oldukları, haberleri ardı ardına geldi.Müslüman ülkelerde bu durumun etkileri çoğaldı.Şeriatı ve ona uyanları küçümsüyorlar.Bu şeriatla içtihat edenlere, kendi mezheplerinin tersine müçtehitlerin mezheplerinde zorluklar olduğunu ileri sürerek(şeriata tabi olanlara) sövüyorlar.Tarikatlarının liderlerine de Sah İsmail adini verdiler.
Onlar Sah İsmail tarikatının yönetiminin son derece kolay olduğunu ileri sürüyorlar.Sah İsmail’in helal dediğini helal haram dediğini haram sayıyorlar(olduğunu iddia ediyorlar).
Özetle, küfürlerin en çeşitleri, dinden dönmeleri küfürlerinden şüphe etmiyoruz.Sürekli gelen haberlerle bize ulaşmıştır.Ülkeleri dar'ul harb'tur*(darül harb savas demektir.Müslüman olmayan topluluklar üzerine savaş açmak ve orayı Müslüman yönetimine kazandırmak anlamını içerir.Bu yaklaşımıyla Osmanlı sii İranı Müslüman görmediğini açıkça belirtmiştir).

Erkeklerin ve kadınların nikahı geçersizdir.Onların çocuklarının her biri zina çocuğudur.Onlardan birinin kestiği hayvan ölü-mundar olur.Her kim bir zorunluluk olmadan onlara özgü kırmızı şapkayı giyerse, küfürün korkusu ona hakim olur.Bu da açıkça küfür ve inkar belirtilerindendir.
Bunların hükümlerine gelince, bunlar dinden dönmüşlerin muamelelerini görürler.Öyle yenilseler bile, oralar dar(savaş kapsamına alınmış)şehirlerinde ol harb olmaya devam eder.
Müslümanlara malları, kadınları ve çocukları helal olur.Adamlarına gelince, onlar Müslüman olmadıkça öldürülmeleri zorunludur.Müslüman olduklarında zındıkların tersine , diğer Müslümanlar gibi hür olurlar.İnsanlardan birisi şeriatın hükmünü terk etse bile, onların dinini seçse onun da kesinlikle katli vaciptir.
Kaynak:Mecmü'a-i Resal , Süleymaniye Ktp, Pertev Pasa Kismi No:621, Yk.31-31 b.

NOT:Ibni Kemal bu fetvalar ve Osmanlı Toplumunun Şiilerle savası cihat görmesi için hazırlaması nedeniyle Yavuz zamanında önce kadılığa daha sonra Anadolu kazaskerliğine getirilmiş.Kanuni zamanında da Şeyhülislam olmuştur.En Önemli öğrencisi alevi kırımlarında verdiği fetvalarla yükselen Ebu Suud Efendidir.Ibni Kemal'in Yavuz'un Alevi kırımını kolaylaştırmak için kaleme aldığı ''Fitekfirir-revafiz'' adli risalesi su cümlelerle biter: ''Kızılbaş topluluğunun seri yasalar gereği öldürülmesi helaldir.İslam askerlerinden onları öldürenler gazi, ellerinde ölenlerse şehittirler.''

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder