23.04.2009

-RESULLULLAH(SALLALLAHU ALEYHİ VE ALİH)'İN VASİYETİNİN ENGELLENMESİ

Buhari ve Müslim bile kendi Sahihlerinde, Peygamber-i Ekrem (sallallahu aleyhi ve alih) ’in ölüm anında şöyle buyurmuş olduğunu rivayet etmişlerdir: “Bana kağıt kalem getirin de asla sapıklığa düşmeyeceğiniz şeyleri yazayım.”Engel olan lanetiler Peygamber (sallallahu aleyhi ve alih) efendimizin, yazacağı şeylerle Hz. Ali (aleyhi selam) 'yi halife olarak tayin edeceğini biliyorlardı. Zira daha önce Veda Haccı dönüşünde; "Eğer Kur'an'a ve Ehl-i Beyt'e sarılırsanız, asla sapıklığa düşmezsiniz." diye buyurmuştu. İşte onun için yazılacak şeylerin bu cümleleri kapsayacağını da biliyorlardı. Çünkü Hz. Ali (aleyhi selam) , Ehl-i Beyt'in önderi ve ileri geleniydi. Bu yüzden Resulullah'ı (s.a.a.) sayıklamakla suçlayıp böyle bir şey yazmasına engel oldular. Resulullah da (sallallahu aleyhi ve alih) onu yazmaktan vaz- geçti. Zira daha Resul-i Ekrem (sallallahu aleyhi ve alih) o yazıyı yazmadan tartışarak ona böyle büyük bir suçlamada bulunup "sayıklıyor" dediler. Bu durumda Resulullah (sallallahu aleyhi ve alih) bu konuyu yazsaydı dahi, -Allah'a sığınırız- "Resulullah (sallallahu aleyhi ve alih) sayıklarken bunu yazmıştı" diyecek ve yazdığı vasiyete hiç değer vermeyeceklerdi. Bu yüzden yazmaması daha uygun olurdu.Peygamber (sallallahu aleyhi ve alih) ’in Vasiyetine Engel Olunduğunu Bildiren Rivayetin KaynaklarıEy İtiraz Edenler!!!Bu konuda da muteber alimlerinizin kitaplarına baş vuracak olursanız, büyük alimlerinizin de bunu rivayet ettiğini görürsünüz. Örneğin: Buhari Sahih’in c. 2, s. 118’inde, Müslim Vasiyyet kitabının sonunda, Hamidi Cem’un Beyn’es- Sahihayn’de; imam Ahmed bin Hanbel Müsned’in c. 1, s. 222’sinde, İbn-i Ebi’l- Hadid Nehc’ul- Belağa Şerhi’nin c. 2, s. 563’ünde, Kirmani Şerh-u Sahih-i Buhari’de, Nevevi Şerh-u Sahihi Müslim’de, İbn-i Acer Savaik’te, Kadı Ebu Ali, Kadı Ruzbehan, Kadı Ayyaz, imam Gazali, Kutbuddin Şafii, Muhammed bin Abdulkerim Şehristani, İbn-i Esiri, Hafız Ebu Naim İsfahani, Sibt bin Cevzi ve bilahare birçok büyük ve değerli alimleriniz söz konusu elemli olayı tasdik ederek şöyle demişlerdir: Peygamber-i Ekrem (sallallahu aleyhi ve alih) Veda Haccından döndükten sonra hastalandı ve bir grup sahabe Resulullah’ın ziyarete gidice Hazret; “Bana kağıt kalem getirin, size benden sonra asla sapmayacağınız şeyler yazayım.”Gazali Sırr’ul- Alemin kitabının 4. makalesinde (Sibt bin Cevzi de Tezkire s. 36’da kendisinden rivayet etmiştir) ve diğer alimleriniz de kendi kitaplarında Peygamber-i Ekrem (sallallahu aleyhi ve alih)’in şöyle buyurduğunu nakletmişlerdir: “Bana kağıt kalem getirin size benden sonra işlerin zorluğunu kaldırıcı ve size gerekli olan şeyleri yazayım.” Bazı rivayetlerde ise şöyle yer almıştır: “Size benden sonra ihtilafa düşmeyeceğiniz bir şeyler yazayım.” Ömer ise şöyle dedi: “Bırakın bu adamı; şüphesiz O hezeyana kapılmıştır! Allah’ın kitabı bize yeter!”Orada bulunan ashab ikiye bölündü; bazıları Ömer’i, bazıları da Peygamber-i Ekrem (sallallahu aleyhi ve alih) ’i savundu. Derken orada birbirlerine girerek seslerini yükselttiler. Büyük bir ahlak abidesi olan Peygamber-i Ekrem (sallallahu aleyhi ve alih) rahatsız olarak şöyle buyurdular:“Kalkın yanımdan, benim yanımda kavga etmek doğru değildir.”Bu, bizzat Peygamber-i Ekrem (sallallahu aleyhi ve alih)’in huzurunda vuku bulan Müslümanların ilk fitnesiydi ve bu fitne Hz. Peygamber (sallallahu aleyhi ve alih) ’in 23 yıllık onca zahmetlerinin ardından vaki oldu. Bu fitne ve bölünmeye ise Ömer sebep oldu; nifak ve ihtilaf tohumlarını ekti, Müslümanları ikiye böldü.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder