24.04.2009

-EHLİBEYT'İN VELAYETİNE GİRMEDEN AMEL KABUL MUDUR?

1.HADİS: Resulullah Sellallahu Aleyhi Ve Alihi Ve Sellem ‘in çobanı Ebu Süleyman’dan: Resulullah Sellallahu Aleyhi Ve Alihi Ve Sellem’den duydum ki şöyle buyuruyordu: “Miraç gecesi göğe yükseldiğimde, yüce Rabbim bana şöyle buyurdu: “Peygamber, Rabbinden kendisine nazil olanlara iman etti.” Arzettim ki: “Mü’minler de.” Buyurdu ki: “Doğru söyledin. Ey Muhammed! Ben yeryüzü ehline şöyle bir baktım ve içlerinden seni seçtim. Sonra kendi isimlerimden birinden senin için bir isim seçtim. Benim zikrolunduğum her yerde sen de benimle zikrolundun. Ben Mahmud’um, sen de Muhammed’sin. Sonra bir daha baktım ve onların içinden Ali’yi seçtim. Onu kendi adımla adlandırdım. Ey Muhammed! Seni, Ali’yi, Fatıma’yı, Hasan’ı ve Hüseyin’i ve Hüseyin’in evlatlarından olan İmamları kendi nurumdan yarattım, sizlerin velayetinizi göklerin ve yerin ehline sundum. Kim onu kabullenirse benim yanımda mü’mindir ve her kim de karşı çıkarsa benim yanımda kafirdir.Ey Muhammed! Eğer kullarımdan bir kul nefesi kesilinceye ve derisi kemiğe yapışıncaya kadar bana ibadet etse dahi, eğer sizin velayetinize karşı çıkarsa onu affetmem. Ey Muhammed! Onları görmek ister misin? Dedim ki: “Evet ey Rabbim!” Bana buyurdu ki: “Arşın sağ tarafına bak” Bakınca Ali, Fatıma, Hasan, Hüseyin, Ali b. Hüseyin, Muhammed b. Ali, Cafer b. Muhammed, Musa b. Cafer, Ali b. Musa, Muhammed b. Ali, Ali b. Muhammed, Hasan b. Ali ve Muhammed Mehdi b. Hasan’ı gördüm. O, onların içinde inci gibi parlayan yıldız gibiydi. Buyurdu ki: “Ey Muhammed! Onlar benim kullarıma olan hüccetlerimdir. Onlar senin vasilerindir. Onlardan Mehdi, senin evlatlarından öldürülenlerin kanının intikamını alacak. İzzetime ve celalime andolsun ki o, düşmanlarımdan intikam alacak ve dostlarımı sevindirecektir. ” HADİSİ NAKLEDEN SÜNNİ KAYNAKLAR:(Yenabi-ul Mevedde, c. 3, s. 160)

2.HADİS: Resulullah Sellallahu Aleyhi Ve Alihi Ve Sellem şöyle buyurmuştur: "Biz Ehl-i Beyt'in sevgisine sarılın. Çünkü Allah'ın huzuruna bizi severek çıkan kimse, bizim şefaatimizle cennete gider. Nefsimin elinde olduğu Allah'a yemin ederim ki, bizim hakkımızı tanımadıktan sonra hiçbir kulun ameli kendine bir fayda sağlamayacaktır."HADİSİ NAKLEDEN SÜNNİ KAYNAKLAR: ( Sevaik-ül Muhrika s. 138, Yenabi-ül Meveddet s. 246, 272, 303, 304, Mecme-üz Zevaid c. 9 s. 172, İhya-ül Meyyit Suyuti Şafii'nin s. 111 vs.)

3.HADİS: Ümmü Seleme ve Ebi Said el-Hudri’den naklen, Resulullah (Sellallahu Aleyhi Ve Alihi Ve Sellem) şöyle buyurdu: (Ali ve Şiatehü, hümül fâizün yevm'el Kıyâmet) Meali: "Ali ve şiası Kıyamet Günü’nde kurtulmuş olanlardır"HADİSİ NAKLEDEN SÜNNİ KAYNAKLAR1) İbn-i Asakir eş-Şafii’nin "Tarih-i Dimaşk" c.3, s.328 Hadis No: 8482) el-Kunduzi el-Hanefi'nin "Yenabi'ül Mevedde" s.180, 2373) el-Münavi'nin "Künüz el-Hakaik" s.924) ed-Deylemi'nin "Firdevs bi-Mesur el-Hitab" c.3, s.61 Hadis No: 43715) Abdullah eş-Şafii’nin “el-Menakib” s.2046) el-Bedhaşi’nin “Miftah’ün Neca” s.617) Sıbt İbn-i Cevzi’nin “Tezkiret’ül Havas” s.594.

4.HADİS: “İman edip de salih ameller işleyenler yaratılmışların en hayırlısıdır.” (Beyyine Süresi 7. Ayet) Bu ayet indiğinde Resulullah (Sellallahu Aleyhi Ve Alihi Ve Sellem) İmam Ali (Aleyhisselam)’a hitaben şöyle buyurdu: “Onlar sen ve senin şiandır ey Ali. Kıyamet gününde razı olmuş ve rıza görmüş olarak geleceksiniz, senin düşmanların ise gazap ve suç yüklü olarak gelecekler.” HADİSİ NAKLEDEN SÜNNİ KAYNAKLAR: (İbni Hacer el-Heytemi'nin "Sevaik'ul Muhrika" s.154 / eş-Şeblenci'nin "Nur'ül Absar" s.105 / el-Haskani'nin "Şevahid'üt Tenzil" c.2, s.356 Hadis No: 1126 / Ebu Naim'in "Nur'ül Müşteal" s.274 / el-Kunduzi'nin "Yenabi'ul Mevedde" s.301 / el-Suyuti'nin "ed-Derr'ül Mensur" tefsiri c.6, s.379 / el-Heysemi'nin "Mecma'üz Zevaid" c.9, s.131 / el-Şevkani’nin “Feth’ül Kadir” tefsiri c.5, s.464 / İbn-i Sabbağ el-Maliki'nin "Füsul el-Mühimme" s.122 / İbni Asakir'in "Tarih-i Dimaşk" c.2, s.344 / Tefsir-i Alusi c.3, s.171 / el-Müttaki el-Hindi'nin "Kenz'ul Ummal" c.13, s.156 / el-Münavi'nin "Künuz el-Hakaik" s.92 )

bu Abdullah (Cafer Sadık aleyhiselam)'ın şöyle buyurduğunu duydum:İnsanlara bizi tanımaları, bize baş vurmaları ve bize teslim olmaları emredildi.Sonra şöyle dedi .Oruç da tutsalar, namaz da kılsalar Allahtan başka İlah olmadığına şahitlik etseler; ama kendi içlerinde Bize başvurmalarının gerekmediğini düşünseler ,Bununla müşriklerden olurlar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder